Degustacja i promocja – Być czy mieć. Dlaczego ten wybór musi być świadomy?

Właściwie prowadzona kampania reklamowa składać się powinna z wielu przemyślanych działań. Niestety najczęściej można zaobserwować promowanie produktu na słabych jakościowo stoiskach, co powoduje, że skutek jest odwrotny od zamierzonego. Dlaczego tak się dzieje?

Szukanie rozwiązań tanich pociągać może za sobą spore koszty w przyszłości. Kampania reklamowa i związana z nią degustacja produktów wymaga od działu promocji takich działań, aby produkt szczególnie polecany wzbudził zainteresowanie u klienta. Dlaczego czasem się tak nie dzieje?

Odpowiedzi można upatrywać zarówno w takich działaniach, jak dobór personelu, reklama itp. Najważniejszym elementem jest jednak stoisko degustacyjne na którym produkt będzie promowany. Nieodpowiednio dobrane stoisko do promowanego produktu spowoduje, że akcja reklamowa przyniesie nieoczekiwane, najczęściej słabe wyniki.

Nasuwa się tutaj pytanie, czy degustacja ma opierać się o założenie, że wystawiliśmy się i promujemy (być), czy też promujemy świadomie (mieć), oczekując znakomitego oddźwięku z rynku. Udział w promocjach wymaga więc od wystawcy nie tylko posiadania produktu ale i odpowiedniego stoiska.

Co jest tak naprawdę zamysłem stoiska degustacyjnego? Celem nadrzędnym jest oczywiście skierowanie odpowiedniego przekazu do klienta za pomocą grafiki oraz konstrukcji. Promowanie polega na oddziaływaniu wzajemnym pomiędzy producentem i klientem. Dobre stoisko to wizytówka klienta i jego produktu. Źle dobrane stoisko do promowanego produktu to niestety strata czasu i pieniędzy. Fatalnie może zostać odebrana promocja doskonałego produktu, renomowanej firmy na stoisku, które wygląda nieestetycznie. Marka firmy może na takiej promocji znacznie ucierpieć.

Systemy wystawiennicze i promocja w dzisiejszych czasach urastają do rangi sztuki. Bo sztuką jest zespolenie wszystkich tych elementów tak, aby zadowolony był zarówno wystawca, jak i klient. Dlatego tak ważne jest, aby dobór stoiska do produktu powierzyć specjalistom z dużym doświadczeniem, takim jak Adsystem.

Marek Bachorski-Rudnicki