Materiały do druku solventowego

Druk solwentowy, wydruki solwentowe – sposób druku w ploterze atramentowym, w którym typowe tusze na bazie wodnej zastąpiono tuszami solwentowymi (na bazie rozpuszczalników organicznych). Druk solwentowy można stosować wobec wszystkich podłoży, a w szczególności stosuje się go wobec podłoży nieprzyczepnych dla tuszy wodnych.

Praktyczne zastosowania druku solwentowego to wszelkie wydruki wielkoformatowe oraz odporne na czynniki zewnętrzne w dłuższym czasie (do kilku lat). Atramenty solwentowe są odporne na wiele czynników łącznie z promieniowaniem ultrafioletowym i nie wymagają laminowania. Ich wadą jest mniejsza precyzja niż dla atramentów wodnych, co jednak przy druku wielkoformatowym nie stanowi przeszkody (dla druków średnioformatowych oglądanych z bliskiej odległości stosuje się zamiast atramentów solwentowych atramenty pigmentowe). Źródło: Wikipedia

 Druk solventowy może mieć następujące zastosowanie:


– druk na tablice reklamowe,
– druk/naklejki do oklejania samochodów,
– banery, billboardy,
– kasetony,
– cityboardy, citylighty, plakaty,
– tablice informacyjne,
– flagi

Nazwy materiałów:

FRONTLIT – banner jednostronny, podświetlany od przodu, przeznaczony na ściany, budynki, rollupy itp

BACKLIT – banner do podświetleń, kasetonów, materiał po zadruku pełni funkcję nośnika reklamy podświetlanej z tyłu.
MATERIAŁ PLANDEKOWY – na plandeki, namioty, rusztowania.
MESH – banner o strukturze siatki – lekki, umożliwia przepływ powietrza, stosowany na elewacje budynków, rusztowania.
BLOCK-OUT – banner do produkcji reklam dwustronnych posiada czarną przekładkę w środku, która uniemożliwia przebicie aplikacji na drugą stronę.
FOLIA SAMOPRZYLEPNA – folia monomeryczna błyszcząca lub matowa, transparentna, bannerowa, podłogowa, wylewana (na przetłoczenia), folia okienna perforowana (do reklam na szybach pojazdów).
TKANINA POLIESTROWA – na flagi i transparenty.
PAPIER – biały, wodoodporny – do plakatów, billboardów i innych zastosowań na zewnątrz i wewnątrz.
CANVAS – tkanina do druku (o fakturze płótna – efekt zbliżony do obrazu olejnego) do zastosowań wewnętrznych, np.: targi, wystawy. 

Marek Bachorski – Rudnicki