Reklama zewnętrzna w czasie pandemii COVID-19. Czy jeszcze ma znaczenie?

baner bilboard reklama zewnętrzna

Pandemia koronawirusa SARS-CoV-2 zmieniła rynek pracy i podejście do marketingu. Wielu przedsiębiorców ogranicza wydatki na reklamę, rozważniej kalkulując budżety. Jak zmieniają się zachowania reklamodawców i konsumentów, i czy w czasach pandemii należy jeszcze inwestować w reklamę zewnętrzną? Warto przemyśleć strategię marketingową na nowo, ale rezygnowanie z jakichkolwiek działań jest ruchem, na który firma nie może sobie pozwolić.

Redukcja kosztów, a reklama w czasie kryzysu

Lockdown i ograniczenia w zakresie handlu oraz usług, wywołane stanem pandemii na świecie sprawiły, że zupełnie zmieniła się koniunktura. Podczas gdy w zeszłych latach gospodarka kwitła, w 2020 roku (a pewnie i w kolejnych), sytuacja będzie zgoła odmienna. Stagnacja i wzmagający się kryzys gospodarczy, który zapewne nieprędko się skończy, zmusza firmy do ograniczania wydatków, redukcji kosztów i rozważnego planowania budżetów. Lockdown zatrzymał wiele sektorów gospodarki, a biznes w czasie pandemii znacznie przystopował z ekspansją. To jednak wcale nie oznacza, że cała gospodarka nagle zamarła i została zamrożona, choć mogłoby się tak na pierwszy rzut oka wydawać.

Firmy, aby przetrwać, musiały zmienić zasady funkcjonowania, przystosować się do nowej rzeczywistości i zawalczyć o swoich klientów. Te, które przetrwały, wzięły sprawy w swoje ręce i wysyłały klientom jasny przekaz, że mimo panującego kryzysu nadal działają. Niektóre z tych informacji to proste komunikaty ogłaszane w Internecie, w mediach społecznościowych, na stronach internetowych czy na witrynach sklepowych. Inne były całkiem kreatywne, przyciągające wzrok i zachęcające, pokazujące, że reklama w czasie kryzysu też może być ciekawa i skuteczna.

Taki marketing nie musi wiązać się z ogromnym nakładem finansowym. Nawet przy redukcji kosztów mamy możliwość reklamować się podczas pandemii i zdecydowanie warto to robić.

Dlaczego Twoja firma nie może pozwolić sobie na brak działań marketingowych?

Pandemia COVID-19 zmieniła zachowania konsumentów. Przestali oni chodzić do miejsc, do których wcześniej uczęszczali regularnie. Brak świadomości, że firma działa oznacza jej śmierć. Nikt nie może sobie pozwolić na zapomnienie. Trzeba się przypomnieć, pokazać w jaki sposób firma funkcjonuje i, że biznes w pandemii nie upadł. Kluczem do tego jest dobra reklama.

Promocja firmy a COVID i obostrzenia

Reklama w czasie kryzysu powinna być dokładnie targetowana i przemyślana, by trafiała do określonej grupy odbiorców, cechowała się jak najwyższą skutecznością, dzięki czemu nie będzie marnowała budżetu. Duża część biznesów działa online i reklamuje się na Facebooku i innych mediach społecznościowych, poprzez własne strony internetowe, reklamy typu Google Ads czy inną formę kampanii. Co jednak z tymi firmami i klientami, którzy nie korzystają social mediów i nie obserwują poczynań Twojej firmy w Internecie? Co z osobami, do których można trafić inaczej niż online? Rozwiązaniem może być reklama outdoorowa. Zdecydowanie nie warto z niej rezygnować, polecamy więc przemyśleć strategię docierania do klienta w świecie rzeczywistym.

Reklama w czasie pandemii, zwłaszcza reklama zewnętrzna, w formie banerów, plakatów czy systemów wystawienniczych jest bardzo skuteczna. Taką formę reklamy powinny obecnie wykorzystać przede wszystkim restauracje i sklepy stacjonarne, które mimo iż działają z ograniczeniami, nadal funkcjonują, choć na zmienionych zasadach.

Reklama na witrynie sklepu informująca o tym, że sklep działa online i można składać zamówienia internetowe, z dużym prawdopodobieństwem skłoni część osób przynajmniej do zajrzenia na witrynę internetową sklepu, a stamtąd już niedaleka droga do złożenia zamówienia. Również restauracje oraz inne lokale, które przyjmują zamówienia, mogą w ten sposób przypomnieć o swoim istnieniu.

To jedynie dwa przykłady z brzegu, a biznesów, które powinny zainteresować się reklamą zewnętrzną w czasie i po pandemii jest bez liku. Prowadzisz taką firmę i zastanawiasz się, w jaki sposób dotrzeć do szerszej świadomości klientów? Koniecznie sprawdź systemy wystawiennicze AdSystem. Roll-upy, stoiska, meble, a nawet stojaki do dezynfekcji można wykorzystać jako elementy reklamy, elegancko i nienachalnie przypominające klientom o Twojej ofercie.

Tego rodzaju forma reklamy jest korzystna finansowo, istnieje też możliwość optymalizacji kosztów przez dobór odpowiednich rozwiązań. W tym pomogą Ci nasi doradcy, którzy zasugerują, czy w danej sytuacji lepsza będzie klasyczna reklama (roll-upy, ścianki, stoiska, podwieszane ścianki), czy może warto zainwestować w zaawansowane rozwiązania i zabudowy.

Pamiętaj, że bez świadomości wśród klientów Twoja firma może nie przetrwać. Dlatego niezwykle ważne jest, by wdrażać skuteczne i przemyślane działania marketingowe, właśnie teraz w czasie kryzysu.