Co to jest rollup i jak go wykorzystać?

ścianki reklamowe

Rollup należy do grupy najpopularniejszych systemów wystawienniczych jest wybierany głównie ze względu na swoją funkcjonalność. Szybki i prosty w montażu, a do tego mobilny. Idealnie sprawdza się na targach, eventach, wystawach czy wyjazdach firmowych. Jak go wykorzystać i czy są jakieś alternatywy?

Uniwersalna ścianka wystawiennicza – co warto wiedzieć?

Obecność rollupów na rozmaitych wydarzeniach jest w zasadzie standardem i dla nikogo nie stanowi zaskoczenia – niemal każda firma, która bierze udział w targach branżowych, eventach plenerowych czy szkoleniach ma przynajmniej jeden taki system reklamowy. Ich popularność bierze się przede wszystkim z szerokich możliwości zastosowania i uniwersalnych rozmiarów (najczęściej można spotkać wymiary w przedziale 80-150 x 200-220 cm). Dużym plusem jest też szybki i niewymagający montaż, który najczęściej polega po prostu na wysunięciu z eleganckiego kasetonu zwiniętego wewnątrz wydruku i utwierdzeniu go specjalnym masztem. W każdym momencie system można ponownie zwinąć, schować do torby transportowej i zabrać na kolejne wydarzenie. Projekt wydruku możesz oczywiście dowolnie personalizować i wymieniać, co jest bardzo przydatne w przypadku zmiany kampanii reklamowej – nie musisz wtedy kupować całego mechanizmu, wymagane jest jednak przesłanie kasety do siedziby naszej firmy, gdyż wymiana wydruku możliwa jest tylko na miejscu. Może być to nieco problematyczne, dlatego jeżeli planujesz częstą wymianę wydruków, polecamy ścianki tekstylne, w których wystarczu zamówić sam nadruk i można go samodzielnie wymienić.

Do czego można wykorzystywać rollupy?

ścianki reklamoweZastosowań tego systemu wystawienniczego jest bardzo wiele, wszystko zależy od Twoich potrzeb i wymagań. Najczęściej wykorzystuje się je jako atrakcyjne narzędzia, pełniące funkcje reklamowe lub informacyjne, choć nie ma tu ograniczeń. Możesz je spotkać np.:

  • na targach i konferencjach, jako dopełnienie stoisk firmowych i sposób na przyciągnięcie uwagi uczestników;
  • na imprezach plenerowych, gdzie obok mebli reklamowych, flag i trybunek stanowią ciekawą reklamę outdoorową, łatwą w transporcie i montażu;
  • na recepcjach, w holach i otwartych częściach wspólnych firm lub hoteli, czyli wszędzie tam, gdzie można zainteresować potencjalnego klienta specjalnie przygotowanym przekazem reklamowym;
  • w sklepach wielkopowierzchniowych i galeriach handlowych;
  • w przychodniach i klinikach – nie tylko jako formę reklamy, ale również jako powierzchnię informacyjną, z której pacjent (często czekający na swoją wizytę, a więc potencjalnie dłużej widzący daną ściankę) może dowiedzieć się np. o dodatkowych pakietach, możliwości rejestracji online itd.

Dzięki intuicyjnemu systemowi montażu, ta forma reklamy świetnie sprawdzi się tak naprawdę w każdym miejscu, w którym chcesz się zareklamować – kluczem do sukcesu jest odpowiedni projekt graficzny oraz wysokiej jakości, profesjonalny wydruk.

Zastanawiasz się nad zakupem rollupa? Najpierw określ swoje potrzeby

Wśród rollupów możesz znaleźć wiele modeli, które różnią się od popularnych i najczęściej spotykanych formatów. Dzięki zastanowieniu się nad tym, do czego system reklamowy ma Ci tak naprawdę służyć oraz jakie ma pełnić funkcje, możesz wybrać model, który idealnie będzie pasował do charakteru i potrzeb Twojej firmy. Dodatkowo, stawiając na rzadziej spotykane rozwiązania wyróżnisz się na tle konkurencji, a tym samym zwiększysz szanse na bycie zapamiętanym przez potencjalnego klienta.

Jaki model wybrać? Przede wszystkim taki, który będzie dobrze dopasowany do Twojej działalności. Inne potrzeby ma handlowiec, który często podróżuje, ma ograniczony czas podczas rozstawiania swojego stoiska i któremu nie zależy na częstej zmianie grafiki (ponieważ np. chce przede wszystkim reklamować logo i claim firmy), a inne wymagania określi przedsiębiorca, któremu zależy głównie na wyróżnieniu się poprzez kształt czy wymiar ścianki wystawienniczej. W poniższym filmie wyjaśniamy czym dokładnie jest rollup oraz pokazujemy trzy przykładowe modele, różniące się od siebie pod kilkoma względami – obejrzyj i sprawdź możliwości tego systemu reklamowego.

Na co warto zwrócić uwagę przed zakupem?

Jest kilka czynników, jakie warto wziąć pod uwagę, aby wybrać taki model, który będzie służył latami, cały czas gwarantując najwyższą jakość:

  • materiały wykonania – maszt oraz kaseta, w której bezpiecznie przechowywany jest wydruk, powinny być wykonane z trwałego, odpornego na zadrapania materiału, jak np. aluminium;
  • technika wydruku – ma wpływ na to, czy grafika będzie wyraźna i dobrze widoczna oraz trwała (świetnie sprawdza się metoda sublimacji);
  • materiał, na którym wykonywany jest wydruk – równie ważny, ponieważ zastosowanie nieodpowiedniej tkaniny może powodować przepuszczanie światła lub blaknięcie wydruku – postaw na modele, w których grafiki drukowane są na wysokiej jakości tkaninie BLOCKOUT;
  • możliwość wymiany i prania materiału z grafiką – w większości modeli jest to możliwe, ale przed zakupem warto się upewnić, aby nie utracić tego przydatnego udogodnienia.

Wybrany w ten sposób nośnik reklamowy z pewnością będzie służył Ci przez długi czas, zapewniając uwagę i zainteresowanie klientów.