Wyposażenie – Systemy wystawiennicze zwiększają sprzedaż – 03-07-2007 DETAL NETWORK DZISIAJ

Wyposażenie – Systemy wystawiennicze zwiększają sprzedaż

http://www.neptun.pl/foto/IMG_3778_resize_resize.jpg

Pod pojęciem systemy wystawiennicze kryją się wszelkiego rodzaju konstrukcje mające za zadanie wyeksponowanie towaru i jego promocję, reklamę przedsiębiorstwa oraz zagospodarowanie przestrzeni wewnątrz pomieszczeń. – Celem stosowania takich systemów jest przyciągnięcie jak największej liczby odbiorców, a jednocześnie poprzez swoją budowę oraz barwną grafikę utrwalenie w pamięci klientów przekazu reklamowego – tłumaczy Andrzej Mazur z VKF Spork Heinz Renzel.

W ofercie producentów można znaleźć m.in. takie elementy jak stoiska degustacyjne, ekspozytory i prezentery produktów, ścianki promocyjne i stojaki banerowe, stojaki na ulotki i katalogi, regały sklepowe, witryny szklane. Jedną z form prezentowania asortymentu są różnego rodzaju stoiska, a wybór materiału, z jakiego są wykonane zależy w dużej mierze od cech oferowanego produktu. – Z punktu widzenia technicznego nie istnieją przeszkody do stworzenia stoiska z każdego dostępnego materiału. W praktyce wykorzystuje się różnego rodzaju pcv, karton, drewno, aluminium, szkło i wiele innych. Stosuje się również łączenia tych materiałów celem uzyskania wzmocnienia przekazu reklamowego – wyjaśnia Marek Bachorski-Rudnicki, Adsystem.

Skutecznym systemem wzmacniającym przekaz reklamowy są różnego rodzaju stojaki. Najbardziej popularne, zwane „stojakami L” od litery, którą przypominają, mają za zadanie zwrócić uwagę potencjalnego klienta zarówno swoją funkcjonalnością, prostotą, łatwością montażu, jak i efektywnością samego przekazu reklamowego. Warto wspomnieć o półkach z dopychaczami sprężynowymi, które zawsze zapewniają na froncie półki świeży towar oraz podajnikach grawitacyjnych, tzw. „słupach” lub misach sprzedażowych, które powoli zastępują w placówkach handlowych proste stelaże do ekspozycji produktów.

W dziale produktów FMCG zabiegiem marketingowym, który dobrze spełnia swoje zadanie jest umożliwienie konsumentowi degustacji promowanego produktu. Im stoisko jest ciekawsze, przykuwające wzrok tym większa szansa na wzbudzenie zainteresowania w potencjalnym kliencie. Najważniejszym elementem jest dobranie odpowiedniej grafiki, która połączy estetykę z przebojowością i innowacyjnością.

Wybierając metody wyeksponowania towarów należy pamiętać, że to klient decyduje o zakupie i on weryfikuje bezlitośnie czy dany system wystawienniczy spełnia swoją rolę. – Należy pamiętać więc, aby pewnych produktów nie promować przy pomocy nieodpowiednich systemów. Przykładem źle dobranej strategii jest promowanie na przykład wędlin na stoiskach plastikowych – tłumaczy Marek Bachorski-Rudnicki.
Bardzo ważnym czynnikiem jest specyfika asortymentu, który zamierza się eksponować: rodzaj, opakowanie, gabaryty oraz sposób przechowywania towaru.

W ostatnim czasie można zaobserwować na rynku odejście od form tradycyjnych. – Stosuje się wymyślne indywidualne kształty, stojaki przypominające swoją budową produkt. Bogata kolorystyka i indywidualność kształtów wpływa na świadomość klientów zwiększając tym samym sprzedaż – zapewnia Andrzej Mazur. Niestandardowe systemy cieszą się dużym zainteresowaniem, lecz czy zawsze są dobrym rozwiązaniem? – Problematyczna jest ich obsługa, montaż oraz demontaż. Tego typu systemy wykonywane są na indywidualne zlecenie, charakteryzują się rozmaitymi kształtami, atrakcyjnym podświetleniem. Wykonanie ich wiąże się z dużym wydatkiem a osoby obsługujące powinny być odpowiednio przeszkolone – skłania do zastanowienia Mariusz Rutczyński, PR manager Willson&Brown.
Paula Wendland